Particle’lerle (resimdekiler gibi oyun içinde efektlerin bulunduğu .pcf dosyaları) uğraşırken cs:go’daki birkaç particleye bakıyordum ve birkaç beğendiğim particle’yi garry’s mod’a aktarmaya çalışmıştım fakat bu particle’ler yeni source motoru’nun sürümüyle (Garry’s moda göre yeni) yapıldığı için import edilmiyordu ve açılmıyordu. (Bu olay Gmod’dan cs:go’ya port edilen diğer particleler içinde geçerlidir fakat onun için yapılan işlem konunun en aşağısında gösterilecektir.) Oyüzden kolları sıvayıp çevirmeye çalıştım ve başarılı oldum. Yazıda detaylı şekilde yaptığım işlemler anlatılacaktır.

 

 

Gerekli olan ve tavsiye ettiğim öğeler:

  • Source SDK Base 2013 Multiplayer (Gerekli) [Steam->Kütüphane->Araçlar kısmından indirebilirsiniz]
  • Tabiki Garry’s mod ve bir tane cs:go yada benzeri motordan gelen oyundan üst versiyon bir particle (.pcf)
  • Notepad++ (Tavsiye) [indirmek için tıkla]
  • Biraz istek ve merak :))

 

 

 

Adım-1:

-Komut istemini açıyoruz (cmd) daha sonra aşağıdaki kodu yazıp cs:go’nun bin klasörüne gidiyoruz. (aşağıdaki benim diskimdeki cs:go\bin klasörünün yolu)

cd D:\SteamLibrary\steamapps\common\Counter-Strike Global Offensive\bin

(eğer gitmezse cmd’ye D: yazın yani oyununuz hangi diskteyse o diskin adını yazın)

-Şimdi aşağıdaki kodu girerek elinizdeki cs:go particlesini binary’den text’e çevirin. (Dosya yollarını kendi istediğiniz particle konumuna göre değiştirin)

dmxconvert -i "D:\SteamLibrary\steamapps\common\Counter-Strike Global Offensive\csgo\particles\csgo_particle.pcf" -ie binary -o "D:\SteamLibrary\steamapps\common\Counter-Strike Global Offensive\csgo\particles\csgo_particle-out.pcf" -of tex

Ve text kodlarına dönüştürdünüz..

 

 

Adım-2:

-particles\csgo_particle-out.pcf dosyasını not defteriyle açın ve dosyanın en üst taraftaki şuna benzer kodu:

<!-- dmx encoding binary 5 format dmx 18 -->

şununla değiştirin:

<!-- DMXVersion keyvalues2_v1 -->

Bu adımda tamamlandı.

 

Adım-3:

Şimdi cmd’den source sdk 2003 multiplayer konumundaki bin klasörüne gidiyoruz.

cd D:\SteamLibrary\steamapps\common\Source SDK Base 2013 Multiplayer\bin

Sonra alttaki altı çizili yerdeki kodları yine kendimize göre değiştirip particlemizi text’ten binary’e yani makine koduna dönüştürüyoruz.

dmxconvert -i "D:\SteamLibrary\steamapps\common\Counter-Strike Global Offensive\csgo\particles\csgo_particle-out.pcf" -ie tex -o "D:\SteamLibrary\steamapps\common\Counter-Strike Global Offensive\csgo\particles\csgo_particle-gmod.pcf" -of binary

Particle port işleminin sonu!

Ve sonunda bitti.. Artık gmod’a uyumlu bir particlemiz oldu.. Garry’s mod içindeki particles klasörüne atarak kullanabiliriz. (particles_manifest.txt dosyasına eklemeden Lua kodlarıyla oyun içinde particle kullanabilirsiniz ilerki yazımda bu bilgiyi paylaşacağım ve buraya ekleyeceğim.)

Bu işlem, değiştirdiğimiz kodla birlikte sadece gmod değil tf2 ve muhtemelen dod:s ilede uyumlu oldu, bu işlemleri farklı source tabanlı oyunlarda da o source’ye uygun dmxconvert ve 2. adımdaki değiştirdiğimiz farklı bir flag koduyla uygulayıp gerçekleştirebilirsiniz.

 

 

Özet

Elimizde cs:go motorunda yapılmış particle’yi dmxconvert aracıyla makine kodundan normal yazı kodlarına çevirdik. Ondan sonra yeni çevirdiğimiz dosyayı not defteriyle açıp üst başlığını değiştirdik (flag kısmını). Değiştirdikten sonra eski source motoru’nun dmxconvert aracıyla yazı kodundan makine koduna dönüştürdük ve garrysmod içine atıp çalıştırdık.

 

Ek olarak üstte dediğim gibi bu işlemin tersi için (CS:S –> CS:GO) şu video’ya göz atabilirsiniz:


0 yorum

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir