CS:GO sunucularında oyuncuların arkasında gözüken sunucu reklamlarının nasıl yapıldığını herhangi bir 3d modelleme programı olmadan yapımını yazıda öğreneceksiniz.

 

Adım-1: Modeli Decompile Edelim:
  • Öncelikle işlemler için şurdaki modeli seçtim, belirlediğimiz modeli crowbar ile decompile sekmesine girip modelimizi seçip decompile edelim (crowbar için açtığım ayrı yazıya gitmek için tıklayın)

 

 

Adım-2: Modelin Materyal Dosyalarını Değiştirelim:
  • Decompile ettikten sonra modelin materials klasöründeki .vtf dosyalarını VTFEdit ile açıp içlerine bakalım nereye ne ekleyeceğimize karar verelim. Ben “t_sp_prisonguard_body.vtf” adlı dosyaya resmimi eklemeye karar verdim çünkü bu dosyada modelin gövde texturesi yer alıyor. VTFEdit ile bu dosyayı açıp .png olarak export edelim. (VTFEdit kullanımı hakkında bilgi için tıklayın)

 

 

  • Ardından çıkarttığımız .png’yi kendimize göre photoshop ile editleyelim.
  • Editledikten sonra VTFEdit ile import işlemini yapalım. Kaydetmeden önce ismini “t_sp_prisonguard_body” değilde “t_sp_prisonguard_body_sunucuismi” yapın çünkü böyle yapmazsanız ilk olarak daha önce bu modeli indirmiş kişide yaptığınız değişiklikler gözükmeyecektir ve sv_pure hatası yaşayacaktır. İkinci olarak başka sunucuya giren kişi sv_pure hatasıyla karşılacaktır (eğer orjinal dosyaları indirip üstüne yazmazsa) Ayrıca, bu şekilde birçok sunucunun custom modeli çakışmayacaktır. Bu şekilde kaydettikten sonra o dosyanın .vmt’sinin adınıda aynı şekilde yapıp ardından o .vmt’yi VTFEdit ile açıp içindeki “models/player/custom_player/caleon1/prisonguard/t_sp_prisonguard_body” kısmına _sunucuismi eklemeyi unutmayın. Özet olarak burdaki isim değiştirme olayının amacı çalışması ve sorun yaşanmaması içindir. (eğer bu editlediğiniz dosyanın t_sp_prisonguard_body_n gibi başka dosyaları varsa ve onlarında grafiğini kendinize göre editlediyseniz onlarında ismini değiştirip yine .vmt dosyası içinde olan bu yolu buna göre editlemelisiniz)

 

Adım-3: Decompile Ettiğimiz Dosyaları Düzenleyelim:
  • Decompile ettikten sonra decompiled adlı klasör çıkacaktır onun içine girip ordaki tüm .smd yazan dosyaları Notepad++ açalım (_anims isimli klasör içindekileri ve .qc dosyası hariç)
  • Açtıktan sonra CTRL+H yapıp Replace yani değiştirme menüsünü açalım. Oradaki ilk kutuya düzenlediğimiz materyalin değiştirmeden önceki halini yazalım yani t_sp_prisonguard_body Ardından 2. kutuya t_sp_prisonguard_body_sunucuismi yazıp Replace all in all opened documents adlı butona yani tüm açık dosyalarda değiştir butonuna tıklayalım ve açık olan tüm dosyaları kaydedelim. (Yukarda _n adlı materyalin de ismini değiştirmiştik, öyle dosyaların ismi .smd’lerde yoktur çünkü onlar alt materyallerdir ve ana materyal’in .vmt’sinde tanımlıdır)
  • Bu işlemin ardından .qc dosyasına girelim ve $modelname parametresindeki model ismimizi değiştirip kaydedelim. Şu şekilde: $modelname “player/custom_player/caleon1/prisonguard/prisonguard.mdl” bundan $modelname “player/custom_player/caleon1/prisonguard/prisonguard_sunucuismi.mdl” (Bu işlemdeki amaç bağımsız bir model oluşturup orjinal modelle çakışmasını önlemek ve çalışmasını sağlamak içindir)
Adım-4: Compile edelim ve test edelim:
  • Crowbar programımızdan compile sekmesine girelim, modelin .qcsini seçip compile edelim.
  • Compile olduktan sonra oluşan compiled dosyasına girip models klasörünü materials klasörünüzle birlikte kopyalayıp csgo’ya atalım.
  • Ardından csgo sdk’ya girip model viewer aracımızı çalıştıralım. Model viewer’den file kısmından Load model butonuna tıklayıp modelimizi bulup modelimizi açalım ve modelimize bakalım.

 

 

İşlemler bukadardır. Custom bir model üretmiş olduk. Bundan sonrası sunucuya yükleme işidir. O kısmı pluginlerle halletmeniz gerekmektedir. Vesselam.

 

 

 


1 yorum

Tunahan · 10 Mayıs 2020 01:32 tarihinde

yardımcı olur musunuz yapamıyorum nerde yanlış yapıyorum anlamadım

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir